Anahtar Kelime Araştırması

Okey oyna

Master

Yönetici
Admin
Moderatör
Üye
11 May 2022
161
3
18
Anahtar Kelime Araştırması
Web sitenizdeki mevcut bir sayfayı optimize etmek mi istiyorsunuz? Google Arama Konsolunu kullanmak, anahtar kelime araştırması yapmanın, web sitenizin halihazırda ne için sıralandığını öğrenmenin ve trafiği artırmanın en etkili yollarından biridir.

2018'de Google, Search Console'u yeniden tasarladı, yeni görünümün yanı sıra yeni özellikler ve daha da geriye gitme ve daha fazla veri görme yeteneği geldi. Google kısa süre önce 2021'de GSC için yeni bir güncelleme başlattı ve arayüze yeni bir görünüm ve Core Web Vital verilerinin dahil edilmesini sağladı.

Aşağıdaki adımlar, bir sayfayı açmanın hızlı bir yolunu gösterir, sayfanın nasıl performans gösterdiğini belirler ve web sitesi trafiğini hızla artırmak için bazı küçük ince ayarlar yapar. Bu stratejiyi web sitenizdeki en popüler sayfalarda kullanmak hızlı bir etki yaratabilir!

  1. Adım: İlgilendiğiniz Sayfayı Google Arama Konsolunda Açın
    Google arama konsolu anahtar kelime optimizasyonu
    Arama konsolunu yüklediğinizde sağ üstteki “Raporu Aç” bağlantısını tıklayın. Bu sizi web sitenizin trafiğini, gösterimlerini ve daha fazlasını gösteren yeni bir sayfaya götürecektir. Oradan belirli sayfalara gidebilirsiniz.
  2. Adım: Optimize Etmek İstediğiniz Sayfayı Seçin
    arama konsolu anahtar kelimeleri
    İlk olarak, "Sorgular"ın yanındaki "Sayfalar" bağlantısını tıklayın. Daha sonra sağdaki filtre simgesine tıklayabilirsiniz ve bir açılır menü görünecektir. Göründüğünde, “Sayfa”yı seçin ve ardından metin kutusuna sayfa URL'nizi girin. Daha fazla filtrelemek veya sayfa gruplarını (bir dizindeki tüm sayfalar gibi) getirmek için "İçerir" açılır menüsünü kullanabilirsiniz, ancak bu örnekte tek bir sayfayı optimize etmeye odaklandık. Sayfanızı açtıktan sonra, URL'ye tıklayın ve rapor, o sayfaya özel istatistikleri göstermek için yenilenecektir.
  3. Adım: Sorgulara Bakın
    Google arama konsolunu kullanarak SEO
    “Sorgular” sekmesine tıkladığınızda, sayfanızın şu anda sıralandığı anahtar kelimeleri gösteren bir ekran göreceksiniz. Varsayılan olarak, Search Console ilk önce en çok tıklamayı alan kelime öbeklerini gösterir, ancak gösterimlere göre de sıralayabilirsiniz. Şimdi, optimizasyon fırsatlarını bulmanın en kolay yolu, şu anda hangi anahtar kelimelerden ve kelime öbeklerinden trafik (tıklama) aldığınıza bakmaktır. Bu kelimeleri sayfanızın aşağıdaki öğelerindeki kelimelerle karşılaştırın:
Başlık Etiketi
H1 (SEO için H1 etiketinin önemini öğrenin)
H2
Gövde içeriği
alt etiketler
Aşağıda birkaç örneğin altını çizdiğim gibi belirli kelimeler web sitenizin bu öğelerinde yer almıyorsa, bu çok kolay bir optimizasyon işlemidir. Bu eksik kelimeleri al ve onları birleştirmenin bir yolunu bul. Bu ifadeler için sıralamanız kaçınılmaz olarak yükselecek ve trafikte bir artışa yol açacaktır.

Gösterimlere göre sıralarsanız, web sitenizdeki başka bir sayfanın zaten sıralanabileceği ifadeler için optimize ETMEYİN. Yukarıdaki örnekte, sayfa "e-Ticaret Özellikleri" sayfamızdır ve en yüksek gösterim ifadelerinden biri (çünkü çok arandığı için) "e-Ticaret Web Tasarımı"dır. Halihazırda “e-Ticaret Web Tasarımı” odaklı bir sayfamız olduğundan, bu sayfayı anahtar kelime için de optimize etmek istememeliyiz. Bu tekniği kullanmanın en güvenli yolu, "gösterimler" etrafında değil, "tıklamalar" alan anahtar kelimeler etrafında optimize etmektir.

Google arama konsolu, sitenizin Google arama sonuçlarındaki varlığını izlemenizi ve korumanızı sağlar. Google'ın web sitenizi nasıl gördüğünü anlamak ve sitenin performansını arama sonuçları için optimize etmek sizin pencerenizdir.Sitenizin arama sonuçlarında nasıl performans gösterdiğini anlamak için arama analizi raporunu kullanabilirsiniz.

Bu rapor, verileri Google Search Console'da bir arama sorgusu, sayfa, ülke veya cihaza göre filtrelemenize ve gruplandırmanıza olanak tanır. Bu raporu, arama trafiğinizin zaman içinde nasıl değiştiğini, cihaza göre yapılan arama sorgularını ve sayfaların tıklama oranlarını görüntülemek için kullanabilirsiniz.
 
Üst